wtorek, 2 lipca 2013

DODATEK DLA ZAINTERESOWANYCH Sekrety iluzjonistów 1z60

Witam Was, jak już wcześniej wspominałem na końcu mojego postu zamieszczę opis sztuczki magicznej 1 z 60, a waszym zadaniem dla chętnych będzie możliwość wypróbowania i nauczenia się owej sztuczki piszcie w komentarzach czy wam wychodzi czy nie zawsze mogę doradzić. WSTĘP Najlepszym sposobem opanowania sztuki iluzji jest jej praktykowanie. Stwierdzenie to może zaskoczyć tych, którzy sądzą, że iluzjoniści mogą pokazywać swoje sztuczki dopiero po wielu latach intensywnej nauki i nieprzerwanej praktyki. Głównym celem sztuki magicznej jest zadziwienie publiczności, nie zaś popisanie się własnymi umiejętnościami i zręcznością. Zazwyczaj szybkie ruchy iluzjonisty budzą podejrzenia widzów, natomiast sztuczka wykonana swobodnie, a jednak dająca zaskakujące rezultaty, wprawia ich w wielkie osłupienie. Niektóre proste sztuczki zaliczają się do najlepszych sztuk magicznych. Jest to bardzo ważne szczególnie dla początkującego iluzjonisty. Nowicjusz może skoncentrować się całkowicie na zewnętrznej stronie pokazu, zamiast martwić się o wykonanie trudnego ruchu lub o momenty, w których używa fortelu i które dostrzeże uważny obserwator jeśli wszystko nie zostanie wykonane doskonale. Im bardziej publiczność przygląda się skomplikowanym sztuczkom, tym łatwiej da się wprowadzić w pole bardzo prostym podstępem. Wszystko to przemawia na korzyść początkującego iluzjonisty i zachęca go do wykonywania niektórych sztuczek zaraz po ich poznaniu. SZTUCZKA KARCIANA Odlicz 21 kart z talii i daj je komuś z publiczności do potasowania. Następnie układaj karty w trzech rzędach po 7 kart: pierwszą z lewej, drugą pośrodku, a trzecią z prawej, czwarta lekko zachodzącą na pierwszą itd. Poproś kogoś aby wybrał jedną z kart i żeby zapamiętał, w którym leży rzędzie. Karty w rzędach zsuń w pliki, a plik, w którym leży wybrana karta umieść pomiędzy dwoma pozostałymi plikami. Następnie układaj karty j.w. i znów poproś o wskazanie odpowiedniego rzędu. Następnie znów składasz karty w pliki a wybrany wkładasz w środek. I wreszcie po raz trzeci powtarza się kroki, ale tym razem wskazujemy odpowiednią kartę. Będzie nią zawsze czwarta karta we wskazanej kolumnie. WYKONANIE: Pokazujesz publiczności 2 karty z góry talii, potem chowasz je do środka. Następnie chwytasz talię od góry i od dołu i wykonujesz taki ruch, żeby wszystkie karty a wyjątkiem górnej i dolnej wypadły. Publiczności będzie się wydawać, że to są te 2 karty, które zapamiętali. Cały trik polega na tym, aby odpowiednio ułożyć karty przed występem. Powinno to wyglądać mniej więcej tak: od góry talii ÓSEMKA KARO, DZIEWIĄTKA KIER, ÓSEMKA KIER, RESZTA TALII, DZIEWIĄTKA KARO Publiczność widzi bardo podobne karty do tych, które widziała na początku. UWAGA!!! Nie należy wykonywać tej sztuczki wielokrotnie, ponieważ może się zdarzyć, że na sali znajdzie się ktoś bystry i odgadnie nasz sekret :) ________________________________________ ZNIKANIE PRZEDMIOTU Do wykonania tej sztuczki będziesz potrzebował: chusteczkę, mały przedmiot (np. kostkę) i gumkę. Ukrywając jedną rękę - na jej środkowym i wskazującym palcu napinasz gumkę. Drugą ręką wyciągasz z kieszeni chusteczkę, którą rozkładasz na ręce z gumką. Na środku chusteczki kładziesz kostkę. Wykonując szybki ruch, palcami od spodu napinasz gumkę na kostkę przez materiał. Gdy teraz chwycisz za róg chusteczki drugą ręką i strzepniesz ją, to kostka przytrzymana gumką pozostanie w chusteczce. Dla widza - kostka zniknęła. Chusteczka powinna być dostatecznie duża, a sztuczka wykonana szybko. ________________________________________ GENIALNY MATEMATYK Poproś widza o napisanie na kartce liczby pięciocyfrowej. Następny widz niech dopisze pod nią swoją liczbę pięciocyfrową. Trzecią liczbę wpiszesz sam, czwartą widz, a piątą ty. Następnie poproś widza, aby dodał te liczby - ty możesz podać wynik natychmiast. Wystarczy, że na 3 i 5 miejscu wpiszesz taką liczbę, która zsumowana ze stojącą wyżej będzie w każdej kolumnie dawała 9. Suma jest łatwa do odgadnięcia, ponieważ zawsze będzie to pierwsza liczba od której odjęto 2 i na początku dopisano 2. Liczb do sumowania może być dużo więcej - regułę już znasz. + 4 8 3 7 5 + 2 6 1 3 7 + 7 3 8 6 2 + 5 9 3 2 0 + 4 0 6 7 9 ======== 2 4 8 3 7 3 ________________________________________ ZGADYWANIE DATY URODZENIA Poproś kolegę aby pomyślał liczbę oznaczającą miesiąc jego urodzenia, pomnożył ją przez 2 i dodał 5. Tę ostatnią sumę ma jeszcze pomnożyć przez 50, a do wyniku dodać swój wiek liczony w latach. Poproś kolegę o podanie ostatniej liczby i w pamięci odejmij od niej 250. Dwie ostatnie cyfry otrzymanej liczby dadzą wiek kolegi, a dwie pierwsze jego miesiąc urodzenia (jeśli otrzymana liczba jest trzycyfrowa, to pierwsza cyfra oznacza miesiąc). ________________________________________ PRZECHODZENIE PRZEZ POCZTÓWKĘ Załóż się z kolegą, że przejdziesz przez pocztówkę - wygrasz zakład. Pocztówkę należy złożyć w pół, równolegle do dłuższej krawędzi. Ostrymi nożyczkami natnij powstały grzbiet co 1/2 cm, tak aby powstał grzebień. Następnie odwróć pocztówkę o 180 stopni i natnij ją z drugiej strony, tnąc pomiędzy wcześniejszymi nacięciami. Teraz musisz równo przeciąć grzbiet pocztówki od drugiego zęba do przedostatniego. W ten sposób powstanie długa, zamknięta, zygzakowata taśma, przez środek której można się przecisnąć lub przełożyć ją przez głowę i zsunąć w dół. ________________________________________ MAGICZNA SIÓDEMKA Zaproponuj koledze aby wybrał sobie dowolną cyfrę w przedziale od 1 do 9. Następnie poproś, aby pomnożył ją przez 2, dodał do wyniku 14, podzielił przez 2 i odjął początkową liczbę. Ty znasz wynik z góry. Bez względu na to od jakiej cyfry zacznie się liczenie - wynik zawsze wyniesie 7. (Jeżeli chcesz aby wynik zawsze wynosił np. 9, to zamiast w zadaniu dodawać liczbę 14 musisz dodać liczbę dwa razy większą od wyniku czyli 2 * 9 = 18).

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz